Přihlášení

Nejnovější foto

Mythos

Kdy a kde nás najdete?

Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.

Návrh Jirky Veselovského - RCEJ

Vážení kolegové,

po zhodnocení situace, kdy není možné použít náš dodatek týkajícího se střídavých motorů pro tuto sezónu v kategorii RCEJ, bych vám doporučil, jak umožnit létání s těmito motory během vašich soutěží. Připomínám, že toto doporučení se bude týkat jen klubů, které o této možnosti uvažují. V podstatě ale nerozhoduje, kdy se pro toto řešení rozhodnete, může to být klidně i v průběhu sezóny, pokud byste svůj názor na AC motory změnili.

Vždy je ale potřeba, aby váš záměr byl v dostatečném předstihu k dispozici pro soutěžící, což v praxi bude znamenat, že byste tuto možnost měli mít v propozicích. V této souvislosti opět připomínám, že pro vás jako pořadatele by bylo nanejvýš výhodné, kdybyste dělali uzávěrku přihlášek např. do středy před soutěží, abyste měli dostatek času na rozdělení jednotlivých soutěžících do rund (viz matrice v pravidlech). Uvědomte si, že stačí jediný nenahlášený soutěžící, který vám přijede až v den soutěže a můžete celý rozpis dělat pomalu znova. Buď ho vezmete třeba za dvojnásobné startovné, nebo pojede domů, to už je na vašem rozhodnutí.

Dále uvedené doporučení jsem koncipoval tak, aby nešlo do kolize se stávajícími pravidly a hlavně, aby i létání se střídavými motory bylo v souladu se zavedenou legislativou, což v konečném důsledku bude znamenat, že i na toto létání by se vztahovala pojistka SMČR. A o to mi jde v první řadě.

A teď k vlastnímu návrhu. Po zvážení různých alternativ jsem vybral formu „klubové soutěže“. Pro pořadatele by to znamenalo jediné a to, že v propozicích pro jejich soutěž RCEJ zapsanou v Kalendáři 2009 by byla uvedena i souběžná „klubová soutěž“, ve které by se soutěžilo se střídavými motory. To by byla jediná změna, všechno ostatní by zůstávalo stejné jako u čtyřstovek (RCEJ). Znovu opakuji, že toto řešení vychází z požadavku vyzkoušet střídavé motory v soutěžním prostředí a ve výsledku bude konečné znění pravidel na rok 2010 a možná i dál.

Pokud se nad tímto návrhem zamyslíte, tak zjistíte, že jediným handicapem je prodloužení vlastní soutěže (protože tyto rozdílné pohony nemohou létat společně!), ale ani to nemusí být pravda. Při vůli a dohodě mezi soutěžícími a pořadateli ráno na letišti o možnosti samoměření je jen otázkou, kolik startovišť jste ochotni postavit. Na závěr soutěže udělá pořadatel dvě pořadí a to čtyřstovky a AC motory.

Aby byla moje informace úplná, tak vás musím ještě upozornit na to, že soutěžící s AC motory nebudou zařazeni do konečného republikového žebříčku. Na MČR RCEJ v Lomnici n. P. se bude létat podle platných pravidel, tj. se čtyřstovkama, tam bohužel žádná úniková možnost není. Myslím si, že ortodoxní čtyřstovkáře může toto navržené řešení nechat v klidu, pro ně žádné omezení není.

Je mi jasné, že mnoho z vás se mnou třeba nebude souhlasit, ale i když sám jsem byl proti stříďákům, tak musím uznat, že je to pohonná jednotka, která se dá pořídit téměř za polovinu nákladů klasické čtyřstovky s převodovkou a předpokládá se, že bude bezúdržbová. Jestli tohle bude pravda, tak to ukáže samozřejmě čas.

Na závěr bych vás chtěl požádat, abyste věnovali dostatečnou pozornost při vyplňování startovních lístků. Během sezóny se k tomu už nechci vracet. Pokud si nalistujete poslední stránku v Kalendáři soutěží na rok 2009, tak tam se o tom píše. Nechci, aby došlo k situacím jako loni, kdy na výsledkovkách nebyli uvedeni žáci, chyběly licence a nakonec i příslušnost ke klubům. Pro tuto sezónu jsou všechny uvedené údaje striktně vyžadovány, jinak nebude dotyčný zařazen do žebříčku. Takže pořadatelé, máte to v rukách.

Komu by se nechtělo s lístkem dělat, tak může použít můj, který obsahuje vše potřebné.

Přeji hodně úspěchů.

Jiří Veselovský LMK Praha 213 V Praze dne 24.1.2009

Komentáře

re:motor RCEJ

Již to zaznělo mnohokrát, doporučený rozměr vrtule pro daný motor není směrodatný. Všechny uvedené motory nejmenší povolenou vrtuli "utočí" a o to jde. Nemyslím si, že by čtyřstovky byly provozovány dle pokynů výrobce. R. Barč

pravda

v tom ma ale radim pravdu.
pokud se bude litat "mimo" tak se to proste neda porovnat :(
ja bych normalen nechal litat 400vky i stridaky dokupy, a pritom lhal vedeni , ze tam nejake stridaky litaly. tim padem by se i tato soutez mohla pocitat do republikoveho zebricku, my si odlitali vsichni "se 400vkama :-D" a byl by klid ...

co oci nevidi srdce neboli jak se rika.

Pššššššt...... :-)

Pššššššt...... :-)

heh

heh ... jedno pssst je vice nez tisice slov.

Připomínka

Moje připomínka zní asi takto, záměrem bylo porovnat v praxi výkon špičkové čtyřstovky a oběžky. Pokud modely nebudou létat společně nedozvíme se opět nic. Nevím jak je to u ostatních, ale moje nové modely se čtyřstovkou nedovážím, leda bych dal na ocas 40g olova. R.Barč

Stando, anketa ukázala, že

Stando, anketa ukázala, že většina soutěžících chce, aby létaly čtyřstovky i stříďáky dohromady a společně se i hodnotily. Vyšší moc to nepožehnala, ale to neznamená, že tak nemůžeme létat a na konci soutěže rozdělit startovní pole na dvě skupiny. Nevím kolika soutěžícím půjde o body do celorepublikového žebříčku, mi teda rozhodně ne, ale předpokládám, že rozumní lidé se dovedou domluvit. Soutěžit se ještě nezačalo a už to vypadá na katastrofu. Nevím kolik máš se stříďákem nalétáno, ale já můžu za sebe říct, že nevidím velký rozdíl mezi výkonem třeba Radka Sohra s plechovkou a mým stříďákem. Vždyť jsi musel vidět, že i s plechovkama byl mezi soutěžícími v dosahovaných výškách propastný rozdíl. A ten bude vždy, ať chceme nebo ne. Odlétejme alespoň trošku důstojně tuhle sezónu a v 2010 uvidíme co dál.
Radim Barč

re: ad společné létání

Nemůžu než souhlasit, pokud by se toto použilo jako mustr, bylo by to báječné. No uvidíme, za sebe doufám, že to tak dopadne.

ja musuim podpořit jirku veselovského

ja musuim podpořit jirku veselovského,
opravdu nechapu proc tak cerne myslenky, ja vidim dokonce male plus v tom,ze stridaky nejsou ofiko.

1) modely : je opravdu hloupost mit 6 modelu 3 takove,a 3 makove. proste soutezi je tolik,ze se nedaji stihnout vsechny, a kazdy rozumny clovek dokaze i kdyby jen den pred uzavirkou prihlasek (predpokladam ze se bude muset hlasit predem kvuli rund, prepoctu atd) se staci rozhodnout jedu na stridavou soutez, mrsk tam stridaka a 30 gr olova do spice :-D, nebo jedu na plechovkovou soutez , prehodim doma v klidu motor, protoze stejne kazdy z nas dela pred soutezi kontrolu,pripravu atd .... a ta minuta navic nikomu hlavu neurve.

2) souteze : jak jsem napsal, soutezi je hromada, nikdo nezvladne byt na vsech.kvuli prepoctum bude vetsina poradajicich uzavirat prihlasky pred soutezi emailem nebo jinak.aby se stihly udelat rundy,atp. a tim padem si muzes vybrat z typu souteze na ktery pojedes. (400 nebo mix) . pokud chces body do celostatiho zebre, tak proste jed na core 400 souteze. (par se jich urcite najde)

3) nicmene pokud nebudeme litat spolu,tezko to porovname.myslim ze prvni dve souteze ukazou jaka cesta je spravna pokud bude na prvnich 10ti mistech obezky .. dve souteze po sobe,tak po pixlach nestekne ani pes a samozrejmne naopak.
a vubec bych se nebranil memu piratskemu navrhu ktery zde jiz padl (viz par radku vyse)

Leteckomodelářský klub Polanka