Přihlášení

Nejnovější foto

Mythos

Kdy a kde nás najdete?

Pokud počasí dovolí - na letišti „Na Fialové louce“, pravidelně každou sobotu a neděli v odpoledních hodinách, nepravidelně pak rovněž v pracovní dny odpoledne.

Vyjádření trenéra kat. RCEJ k vývoji pravidel na rok 2009

Vážení kolegové,

vy, kteří jste včera byli na diskusním fóru Mojehobby, tak už zhruba víte, o co jde, a vám ostatním se to pokusím objasnit.
Celá záležitost se stále točí kolem zavedení střídavých motorů v kategorii RCEJ. Jen na zopakování. Vývoj byl takový, že jsme tuto „kauzu“ průběžně prodiskutovávali na soutěžích celou minulou sezónu a na podzim jsem vám poslal anketní otázky, které mi měly dát mj. představu o tom, jaká je vůle pro zavedení tohoto typu pohonu. K mému údivu (sám jsem hlasoval proti AC motorům) byl výsledek víc než jednoznačný a v podstatě nebylo dál o čem spekulovat. Tím začala první fáze přípravy pro uvedení stříďáků do života.

Ve druhé fázi jsem požádal Tomáše Hrubého, aby přehledně zpracoval specifikace jednotlivých motorů, které by byly použitelné ke společnému soutěžnímu létání se čtyřstovkami. Výsledkem je nadefinování celého spektra použitelných motorů ve váhové kategorii cca 48g včetně dalších doplňujících údajů, které má Tomáš stále na svých stránkách http://modelweb.blogspot.com/ .

Souběžně s tím probíhaly i ověřovací letové zkoušky a mnozí z vás přicházeli s dalšími připomínkami, z nichž jsem si dělal sumář s tím, že je později zahrnu do pravidel pro stříďáky.

Musím zmínit ještě jednu důležitou věc a to, že jsem v září m. r. záměrně nedával návrh na změnu pravidel v oblasti pohonu RCEJ na KLeM ČR. Důvodem bylo, že jsem předpokládal řadu změn, které by si mohl případně vyžádat soutěžní provoz tohoto typu pohonu v sezóně 2009. Moje představa byla taková, že pravidla pro střídavé motory budou paralelní součástí oficiálních pravidel pro RCEJ. V tom jsem se opravdu těžce mýlil. Zmiňuji to proto, že i když jsem měl kolem sebe mnoho lidí, kteří měli zkušenosti v modelářské legislativě, tak přesto nijak moje kroky nekorigovali a já jsem bohužel nebyl dostatečně obezřetný, abych vytušil, že to moje řešení je špatné.

Takže výsledkem je, že v pravidlech jsou jen čtyřstovky a zmíněný dodatek o stříďákách neplatí. V praxi to bude znamenat, že provozování stříďáků v soutěžním prostředí budou mít v ruce pořadatelé. Pokud povolí společné létání (uveďte to prosím s dostatečným předstihem v propozicích, na webovkách apod., aby měli soutěžící možnost se rozhodnout jet jinam, protože soutěží je letos tolik, že je možné si vybrat), tak je čeká práce navíc jen v tom, že ve finále vyhodnotí dvojí pořadí. Ovšem pro soutěživé „stříďákové“ piloty nebude na podzim místo v celostátním žebříčku. Tam by měli figurovat jen piloti „plechovek“. Co se týče MČR RCEJ 2009, tak dle výkladu, který jsem dostal, mohou účastníci použít jen „plechovky“, což je v souladu s tím, co jsem napsal výše. Za sebe ale mohu říct, že budu určitě preferovat shodu pořadatelů a soutěžících na našich open soutěžích, než pracně řešit typy pohonů na MČR.

To mi připomnělo, že KLeM ČR schválil LMK Lomnice n. P. jako pořadatele MČR RCEJ 2009 v termínu 12. a 13.9.2009, samozřejmě na letišti v Lomnici. Gratuluji a už teď přeji pořadatelům pevné nervy a šťastnou ruku při výběru počasí pro ty dva dny.

Závěr. Za to, jak to dopadlo se ještě jednou všem omlouvám, ale jak jsem uvedl výše, nemyslím si, že by to byla jenom moje chyba. Přesto všechno dávám k dispozici svoji funkci někomu, kdo bude bystřejší a doporučil bych i razantnější. Očekávám vaše návrhy.Mně bylo často vyčítáno, že jsem příliš měkký.
I přes nastalou nepříznivou situaci bych chtěl prověřit v této sezóně střídavé motory a organizaci letů s nimi tak, aby se mohl letos na podzim předložit KLeM ČR ověřený návrh na změnu pohonu v naší kategorii. Věřím, že pořadatelé v tom budou nápomocni a umožní soutěžní lety stříďáků, byť mimo oficiální pořadí.

Děkuji vám za pozornost a přeji vám hodně úspěšnou sezónu.
Jiří Veselovský LMK Praha 213. V Praze dne 20.1.2009

Leteckomodelářský klub Polanka